پکیج اسپرت M نیز برای مدل 428i گرنکوپه قابل سفارش است. این سیاست جدید بامو در ساخت پیشرانههای کم حجم، آلایندگی و مصرف پایینی را برای محصولاتش به ارمغان آورده است و سری ۴ کوپه تنها ۶ تا ۶.۵ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر میسوزاند. این مدل جدید بامو در دو نوع کوپه و گرنکوپه (۴ در) وارد ایران میشود. مدتی است پرشیا خودرو واردکننده بامو به ایران، فعالیت خود را افزایش داده و اقدام به وارد کردن جدیدترین مدلهای بامو به ایران میکند. طراحی کلی کابین و کنسول جلو کاملا مشابه سایر محصولات جدید بامو است و به نظر میرسد بامو برای کاهش هزینههایش، سعی کرده از یک فرم تکراری برای کابین اکثر محصولاتش استفاده کند! حجم موتورش کم باشه از نظر طراحی نقطه ضعف حساب نمیشه. کنسول میانی حدود ۷ درجه به سمت راننده متمایل شده است و از این نظر شاهد ارگونومی مناسبی در کابین سری ۴ هستیم.

اسپرتیج از پلتفرم و پیشرانه مشترک با هیوندای توسان بهره میبرد. همین خلوت بودن کنسول جلو باعث شده تا کابین اسپرتیج از توسان آرامش بخشتر باشد. از قطعات کرومی نسبت به نسل قبل بیشتر در بدنه استفاده شده است تا ظاهر آن لوکس به نظر برسد.همچنین چراغهای LED جلو هم تاثیر بسزایی روی زیبایی ظاهرگذاشتهاند. از نقطه نظر سرعت پردازش نیز با یک رم ۱ گیگابایت و پردازنده ۴ هسته ای پخش تصویری یاریس توانایی لازمه را برای نصب و اجرای برنامه های سنگین را خواهد داشت. تویوتا ادعا کرده که مدل محور جلوی این خودرو در هر کیلومتر کمتر از ۱۲۰ گرم دی اکسید کربن تولید میکند و این میزان برای نسخه مجهز به سیستم چهار چرخ محرک برابر با ۱۳۵ گرم بر اساس WLTP است. این هاچبک اقتصادی و شهری که از موتور ۱۶۰۰ سیسی ۱۲۶ اسبی برخوردار است، به شش کیسه هوا، کنترل پایداری و پشتسریهای قابل تنظیم مجهز بوده و علاوه بر گیربکس اتوماتیک چهار سرعته، به سانروف و گرمکن صندلی هم مجهز است.

همچنین تعویض دندهها در حالت اتوماتیک با نرمی و بدون انتقال ضربه به کابین انجام میشود. یک موتور ۱/۵ لیتری با چهار سیلندر در یک ردیف و قدرت ۱۰۶ اسببخار تنها گزینه پیشرانه یاریس ۲۰۱۵ است و در همین حال، میتوان در کنار آن از یک گیربکس ۵ دنده دستی یا ۴ دنده اتوماتیک استفاده کرد. روکش صندلیها از نوع پارچه و رودریها نیز جنسی همانند جنس متریال داشبرد دارند. هیوندا i10 در مقایسه با یاریس کابینی بسیار زیباتر و دلبازتر دارد که از همانند نمای خارجی آن، از سبک طراحی به روزتر آن نشات میگیرد. این جعبه دنده مدرن یکی از بهترینهاست و عملکرد لذت بخشی دارد. در مدل لاکچری نیز ترکیب تیره و روشن در تریم داخلی مشاهده میشودو در مدل اسپرت لاین، از پوشش مشکی رنگ برای کابین استفاده شده است. این پیشرانه قادر است توانی معادل 107 اسببخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاوری برابر با 141 نیوتنمتر در 4200 دور در دقیقه را برای این خودرو به ارمغان بیاورد.

فضای سر سرنشینان عقب به علت ارتفاع کوتاه سقف، محدود بوده و سایش سر افراد قد بلند با سقف در ردیف عقب اجتنابناپذیر است. حتی صندلیهای ردیف عقب نیز علیرغم فرم کوپه بدنه، فضای نسبتا مناسبی دارند. علیرغم شباهت ظاهری ، طول های مختلف برجستگی های عقب است که این دو نوع را ایجاد می کند. حمایت کنند، زیرا با انجام این کار هم از مصرف بیرویه بنزین جلوگیری شده و هم از شدت آلودگی هوا کاسته میشود ولی در کشور ما، به دلایلی چند، که مهمترین آن وجود غولهای انحصاری و غیرپاسخگوی خودروسازی است، این مسئله، علیرغم فواید فراوانی که به همراه دارد، همواره نادیده گرفته شده است. این تغییرات موجب شده است که یاریس راحتتر بتواند به جنگ رقبایش برود؛ رقبایی مانند هیوندای i20 و هیوندای اکسنت که با اقبال بیشتری نسبت به یاریس مواجه بودهاند. اما مهمترین مزیت آن نسبت به رقیب اشتوتگارتی، خدمات پس از فروش و گارانتی مناسب در ایران است.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد تویوتا یاریس دیوار اصفهان لطفا از صفحه ما بخواهید.